Kamis, 19 November 2009

Arghh..... LELAKI VS JERAWAT..?



Kulit lelaki sebenarnya lebih tebal dan jumlah pengeluaran komedo juga lebih tinggi berbanding wanita,Oleh sebab itulah kulit lelaki mudah berminyak,berkilat serta berjerawat sehinga timbulnya bintik-bintik hitam pada permukaan kulit wajah.

Penjagaan kulit wajah sering di abaikan bagi sesetengah lelaki, langka-langka di bawah ini mungkin satu permulaan bagi lelaki yang merasakan perlunya kebersihan pada kulit wajah agar terasa bersih dan segar sepanjang hari, coba lakukan di bawah ini:

1. Bersihkan wajah kamu setiap pagi dan sebelum tidur,Pastikan anda menggunakan pencuci muka yang sesuai dengan kulit wajah untuk membuang kotoran dan sel-sel mati,membersihkanliang roma yang tersumbat, membuang minyak dan mengatasi jerawat.

2. Gunakan produk perawatan khusus seperti Gel yang tidakberminyak untuk menguranggiminyak di wajah anda, jika kulit berjerawat dan berminnyak berikan perhatian pada tempat yang bermasalah.

3. jika kulit kamu terlalu berminyak,terutamanya di bagian zon T , gunakan produk khusus atau pelembab kurang berminyak untuk mengatasi keadaan wajah anda yang berminyak.

4. Pengunaan perlindungan dari cahaya matahari bukan saja dapat melindungi kulit wajah dari sinaran UV, malah dapat mengurangi pengeluaran minyak dari pori-pori tersumbat,

NB:hindari makan makanan yang mengandung lemak

DISINI ADA CONTOH PENCUCI MUKA UNTUK LELAKI:

***Brycream Oil Control.
***Biore Facial Foam Aktif Acne Care.
***Nivea for men double Action Face Wash.

5 komentar:

Silakan Berkomentar Jika Isi Artikel Ini Bermanfaat Untuk Sobat, Terima Kasih Dan Salam Blogger Mania......