Selasa, 17 November 2009

WAJAH CANTIK DENGAN BUAH-BUAHAN

Buah-buahan selain menyihatkan tubuh, Buah-buahan juga mampu menyantikkan kulit wajah.terdapat beberapa jenis buah-buahan yang berpotensi membuat wajah kamu kelihatan lebih cantik berseri,halus dan bercahaya tanpa jerawat, Antaranya:

APEL: Apel mampu menetralkan kulit berminyak.Caranya mudah saja. parut setengah biji apel dengan air sehingga ia betul2 tercampur,Sapukan adunan tadi keseluruh wajah dan biarkan selama 2o menit,Kemudian bersihkan wajah kamu dengan air hangat untuk menutup semua pori-pori yang terbuka di kulit wajah anda.Apel mengandunggi zat yang dapat membersihkan kelebihan minyak pada wajah. lakukan seminggu sekali agar wajah anda bercahaya dan berseri-seri.

STRAWBERY:Juga dianggap sebagai instan radiant, dengan menyampurkan biji strawberi dan sesendok madu,hancurkan tapi jangan terlalu halus.Sapukan pada wajah sebagai masker dan biarkan agak kering,gosok dengan gerak melingkar untuk menjatuhkan sel-sel kulit mati dan melancarkan peredaran darah.Aklirnya dengan membersihkan wajah dengan air dindin.Lakukan seminggu sekali,Vitamin C pada strawberi sangat efektif mencerahkan kulit dan madu pula berfungsi untuk melembabkan kulit.

SEMANGKA: memberikan kesandingin dan segar pada kulit yang erbakar akibat cahaya matahari,mula-mula hiris buah semangka halus2 dan tempelkanpada wajah selama 20 menit.kemudian bersihkan dan bilas sehingan bersih.semangka mengandung sejenis zat yang berkhasiat sebagai toner untuk wajah yang berjerawat serta mampu mendinginkan wajah yang terbakar akibat cahaya matahari.

1 komentar:

  1. buah-buahnan selain menjaga stamina juga tuk kesehatan dan kecantikan juga yaa... :)

    BalasHapus

Silakan Berkomentar Jika Isi Artikel Ini Bermanfaat Untuk Sobat, Terima Kasih Dan Salam Blogger Mania......